JAK ZACZĄĆ SWOJĄ PRZYGODĘ Z SIŁOWNIĄ? – konkretny poradnik

Chcesz zacząć swoją przygodę z siłownią, ale nie bardzo wiesz jak?
Pomożemy  Oto łopatologicznie przedstawiony wyczerpujący poradnik przygotowany specjalnie dla Was!

A jeżeli mimo wszystko to dla Ciebie za mało (lub nie chce Ci się tego czytać) – nie krępuj się i przyjdź do nas lub zaczep nas na siłowni  weźmiemy Cię pod swoje skrzydła 

1. Wybierz odpowiedni klub dla siebie. Zwróć uwagę na przestrzeń, ilość sprzętu, godziny otwarcia, oczywiście też cenę karnetu i odległość od Twojego domu/pracy
Gotowe? 

2. Spakuj torbę treningową. Adidasy, odzież treningowa, woda mineralna, ręcznik (najlepiej dwa – jeden do położenia na ławeczkę, drugi pod prysznic), bieliznę i odzież na przebranie, rzeczy do kąpieli i klapki. Pomieściliście się? Spoko.

3. Jesteś na miejscu, urocze Panie z recepcji witają Cię szerokim uśmiechem – dobrze się zaczyna, myślisz.
Zastanów się, czy na początku Twojej przygody z siłownią nie poprosić o pomoc profesjonalego Trenera Personalnego. Będzie dużo łatwiej Ci zacząć, ponieważ:
– dobierze ćwiczenia dopasowane do Twoich indywidualnych możliwości i potrzeb, dzięki czemu trening jest nie tylko skuteczny, ale i bezpieczny
– nauczy Cię prawidłowej techniki ćwiczeń na bieżąco poprawiając wszystkie błędy i niedociągnięcia, co zapobiegnie utrwalaniu się u Ciebie błędnych nawyków
– kontroluje Twoje postępy i modyfikuje treningi, tak aby były jak najbardziej efektywne
– możesz dowiedzieć się wiele nowinek treningowych i dietetycznych
– motywuje Cię do wysiłku i sprawia, że ćwicząc nie marnuje się ani minuty!
I tu polecam NASZ ZESPÓŁ Trenerów Personalnych.

Odkryj, jak różnorodny i ciekawy może być trening! Unikaj jak ognia trenerów, którzy posadzą Cię na maszynie i ich rola kończy się na liczeniu Twoich powtórzeń i serii. Na dodatek poganiając Cię! O zgrozo…

4. Po załatwieniu formalności w recepcji – w końcu jesteście! Super, ale co teraz? Przywitajcie się. Nie musisz każdemu z osobna podawać ręki, krótkie „cześć” wystarczy. Jak ktoś Ci nie odpowie, kompletnie się tym nie przejmuj – jest burakiem.

5. Nie czuj się skrępowany tym, że wszyscy na Ciebie będą patrzeć. Nie będą! Ci, którzy przychodzą tam ćwiczyć, są zazwyczaj skupieni na swoim treningu albo prężeniu się przed lustrem. Możesz się czuć swobodnie 

6. Zacznij od rozgrzewki. Jeżeli wybierzesz do tego sprzęty aerobowe, nie krępuj się poprosić kogokolwiek o pomoc. Obsługa bieżni, czy orbitreka zazwyczaj jest bardzo intuicyjna, ale w razie problemów zawsze ktoś chętnie Ci pomoże.

7. Czas na ogień! Trening  Z ciężarami? Funkcjonalny? Na masę, na rzeźbę, na kondycję, na aparycję  Plan! Masz w głowie plan, wiesz po co tu jesteś, jakie partię mięśni będziesz trenować, jakie ćwiczenia, ile serii itd.
Określ jasno swój cel, poszukaj przykładowych planów treningowych – internet jest ich pełny.

8. Na koniec treningu możesz zrobić sobie jeszcze krótką sesję aerobową/interwałową i idź się porozciągaj 

9. Bądź z siebie dumna/dumny 

 

I trochę savoir vivre
Odkładaj ciężary na miejsce 
Upociłeś ławeczkę, to ją wytrzyj – nikt nie chce mieć styczności z potem poprzednika używającego ławeczki 
Zabieraj na trening czyste ciuchy. Tak – czuć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *